گزارش جلسه ی آموزش ثبت نام پوز فروشگاهی

این جلسه با حضور اعضای هئیت رئیسه اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان و مدیر کل و معاونین محترم سازمان امورمالیاتی استان و اعضای رسته اطلاع رسانی (کافی نت) در راستای آموزش و نحوه ثبت نام  پوز فروشگاهی برگزار شد. در این جلسه آقای مهدلومدیر کل محترم سازمان امور مالیاتی در خصوص اهمیت پوز فروشگاهی و طرح جامع مالیاتی صحبت کردند. وی در خصوص نحوه ی محاسبه درطرح جامع مالیاتی  گفت : در این طرح یک موتور جستجوگر با توجه به دسترسی به 32 نقطه ،  مواردی چون درآمد ، هزینه ، سود ویژه و … را رصد میکند.
هدف سازمان مالیاتی شفاف سازی است و در این راستا بصورت موشکافانه فعالیتهای اقتصادی بررسی میشود.نکته ی که قابل تامل است ، تفاوت در بررسی و نگاه سازمان مالیاتی با فعالان اقتصادی در محاسبه ی مالیات است. وی افزود برای جاری کردن عدالت در مبحث مالیاتی نیاز به بانک اطلاعاتی کامل است .هدف از نصب صندوق فروش دسترسی به حسابهای بانکی نیست چرا که اداره دارایی در حال حاضر هم توان و هم قدرت رصد حسابهای بانکی را دارد اما هدف ما شفاف سازی می باشد.
مدیرکل سازمان امورمالیاتی اصفهان گفت : اگر صنفی در خصوص صندوق فروش مقاومت کند، موتور جستجوگر اداره دارایی آن صنف را انتخاب خواهد کرد چرا که تکالیف اداره دارایی را انجام نداده است و علاوه بر این به میزان فروش ، دو درصد جریمه خواهند شد که جریمه آنها قابل بخشش نخواهد بود. وی افزود : همانطور که گفته شد هدف از این طرح ، تکمیل بانک اطلاعاتی افراد است که لازمه پیاده سازی طرح جامع مالیاتی داشتن بانک اطلاعاتی کامل از فعالین اقتصادی است.
وی تصریح کرد: در قانون امور مالیاتی، فرار، کتمان، اختفاء، ارائه اطلاعات غیرواقعی، ارائه اسناد غیرواقعی، استفاده از اسناد دیگران جرم محسوب می‌شود و مردم باید آگاه باشند و کارت بازرگانی و دستگاه کارتخوان (پوز) خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، زیرا در نهایت مالیات به دارنده کارت بازرگانی و دستگاه پوز تعلق می‌گیرد.
وی ضمن تشکر از اعضای رسته ی اطلاع رسانی در هنگام ثبت نام مودیان مالیاتی و مشاوره های آگاهانه به آنها گفت : حقیقتا اعضای رسته ی کافی نت کمک بزرگی به اداره مالیات و فعالان اقتصادی کرده است و در این بخش هم نیاز به همراهی این صنف در پیاه سازی صندوق فروش داریم.
15 صنف و 50 شغل  که باید در این طرح تا پایان سال ثبت نام کنند .وی گفت: این 15 گروه و 50 صنف عبارتند از: وکلا، مشاوران حقوقی و خانواده، دفتر اسناد رسمی، مشاورین املاک، تالار‌های پذیرایی، رستوران‌ها و کبابی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و فست‌فودها، مراکز اقامتی اعم از هتل، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های وسایل نقلیه، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، آجیل و خشکبار، قنادی، میوه و تره‌بار، مجموعه‌های فرهنگی ورزشی، لوازم‌التحریر، بازی‌های رایانه‌ای، دفاتر خدمات ارتباطی و دیگر اماکن در کل کشور که باید تحت نظارت امور مالیاتی قرار بگیرد. وی تصریح کرد شرکتهای معتبر ارائه دهنده خدمات پوز فروشگاهی فقط 12 شرکت هستند که اسامی آنها (لیست در جدول پیوست ) میباشند و هر پوز فروشگاهی صادر شده به غیر از این 12 شرکت امکان ثبت نخواهد گرفت و به زودی از کار خواهد افتاد .
معرفی تمام شرکت‌های PSP فعال در ایران به همراه مشخصات کامل آن‌ها

در ادامه این جلسه نحوه ی ثبت نام به حاضرین آموزش داده شدو به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ داده شد .
 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *