برگزاری همایش تخصصی پلیس فتا با اعضای رسته ی کافی نت در خانه صنعت و معدن اصفهان

این همایش که با حضور هیئت رئیسه اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان و کارشناسان پلیس فنا در خصوص ارایه آخرین هشدارهای امنیتی و سایبری دوشنبه بعدظهر در سالن شهید خرازی سازمان صنعت معدن و تجارت استان برگزار شد.
 
در این همایش مجید کرباسچی رییس اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان در خصوص فعالیتهای صورت گرفته در راستای حفظ حقوق کافی نتها و جلوگیری از تداخل صنفی ، برخی مشاغل با این رسته توضحاتی دادند.مجید کرباسچی در خصوص ورود برخی نهادهای دولتی و کسب و کارها به ارایه سرویس اینترنتی بدون اخذ مجوز اتحادیه و ایجاد مشکل برای اعضای رسته ی کافی نت گفت : اتحادیه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود سایرین برای کسب درآمد و بدون اخذ مجوز میکند.

در ادامه آقای جلالی کارشناس پلیس فتا گفت : رسته ی کافی نت یکی از حساس ترین مراکز است که اگر بدون مجوز و نظارت فعالیت داشته باشند ، مشکلات زیادی را در جامعه ایجاد میکند و افزود :  صاحبان کافی نت  بایستی کمال دقت را در ارایه سرویس به مشتریان به خرج دهند زیرا اطلاعات حساس مردم در دست آنها قرار میگیرد و کوچکترین بی دقتی مشکل ساز میشود..

 

 

 

 
 
وی در خصوص پرداخت های اینترنتی و فیشینگ توضیح داد: فیشینگ روشی است که کلاهبرداران با طراحی صفحات جعلی اقدام به سرقت اطلاعات می کنند این صفحات بیشتر در مورد صفحات لاگین ، درگاه های بانکی و … می باشد سارقین نوین یا هکر ها یک سایت که از نظر ظاهری کاملا مشابه سایته ای بانک و یا سایت های اصلی هستند را طراحی کرده و ضمن فریب افراد ،اطلاعاتشان سرقت میکنند و به طبع آن حساب فریب خوردگان خالی می شود.
وی  در ادامه به اسکیمرها  اشاره کرد: اسکیمرها که قطعه سخت افزاری برای کپی اطلاعات کارت های بانکی هستند از چند سال گدشته وارد ایران شده اند وتاکنون تعداد زیادی از مشتریان بانک ها را نقره داغ کرده اند. در این روش سارقان با نصب اسکیمر و دوربین روی دستگاه خودپرداز بانک ها رمز عبور و تمام اطلاعات کارت بانکی که درون دستگاه وارد می شود را کپی می کنند و سپس با کپی آن روی یک کارت خام بدون اطلاع شما حسابتان را خالی می کنند.
این مقام انتظامی در خصوص جرایم مالی خاطر نشان کرد: روند تجارت از گذشته تا به حال تغییرات گسترده ای داشته است و امروز بخش مهمی از تجارت جهان در فضای سایبر صورت می گیرد. این انتقال تجارت به فضای سایبر باعث شده که شاهد برپایی فروشگاههای اینترنتی باشیم که حتی کالاهای خرد و غیر ضروری افراد را برای فروش عرضه می کنند. اما متاسفانه در کنار تجارت الکترونیک شاهد حضور عده ای سودجو و متقلب هستیم که تلاش دارند از سهل انگاری شهروندان و کاربر ان سوء استفاده نمایند. سوء استفاده های مالی که در پی آن شاهدکلاهبرداریهای خرد و کلانی هستیم که باعث نارضایتی افراد از خریدهای اینترنتی خود می شود که یکی از درگاههای رسیدن به اهدافشان استفاده از سرویس کافی نت است که متصدیان باید با  قوانین اتحادیه ، پلیس فتا و جرایم رایانه ای آگاه باشند .
وی از فعالیتهای اتحادیه و اعضای کافی نتها بابت ایجاد فضای سالم سایبری در شهر اصفهان نسبت به سایر کلانشهر تشکر کرد.در پایان همایش بصورت سوال و پاسخ به پایان رسید.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *